Spartak U11 sa v Prahe lúčil so sezónou

Súčasťou rozlúčky bol turnaj Hyundai Cup 2016 (17.-19.6.). Po ňom si zverenci Viktora Mika užili krásnu Prahu.

„Tieto tri dni sme brali ako ukončenie sezóny a odmenu pre hráčov a rodičov za odvedenú prácu počas sezóny. Možnosť zúčastniť sa dostali všetci hráči, okrem piatich ju prijali všetci,“
uviedol tréner Miko.

Piatok 17.06.2016 sa hráči stretli ráno o 7:50 hod na železničnej stanici v Trnave. Osobným vlakom sa presunuli do Bratislavy. Tam prestúpili na rýchlik EC Hungaria smerujúci do Prahy. Po príchode sa presunuli metrom na štadión FK Motorlet Praha.

Na 16:00 hod bol naplánovaný výkop prípravného zápasu. Zápas sa hral 2 x 30 minút systémom 7 + 1. Hráčov sme striedali pravidelne po 5 minút - celé skupiny. Od úvodu sa útoky striedali na oboch stranách. Pohyb bez lopty, výber miesta, stavanie sa bolo u väčšiny hráčov veľmi dobré. Rozohrávku sme začínali od brankára. Aj napriek inkasovaným gólom po strate pri tejto činnosti som s aktivitou hráčov spokojný. Boli tam výborné výmeny miest po dĺžke aj šírke ihriska: obranca - útočník. Potešilo časté riešenie hry 1:1 nielen na súperovej polovici, ale aj na vlastnej. Hráči predviedli veľa technických prvkov v hre. Jednoduchými a rýchlymi hernými kombináciami - najmä narazenie lopty, menenie ťažiska hry a striedanie krátkych a dlhých prihrávok sme si vypracovali veľké množstvo streleckých pokusov. Zlepšiť potrebujeme zakončenie. Zápas nám odhalil naše niektoré individuálne chyby v obrane a slabší pohyb pár hráčov v útočnej fáze hry. S individuálnymi hernými výkonmi jednotlivcov a herným výkonom družstva som bol spokojný. Herne sme súpera, ktorí mal pár šikovných jednotlivcov a hral kolektívne a veľmi pozorne v defenzíve, prevýšili.

Po zápase sme sa ubytovali v penzióne Beránek a rodičia v neďalekom penzióne Julie. Nasledovala chutná večera a posedenie hráčov s trénerom. Vyhodnotili sme si prípravný zápas a oboznámili sa s pravidlami a programom turnaja. Pozreli si zápas ME v televízore. Po hygiene nasledoval kvalitný spánok.

V sobotu 18.06.2016 bol budíček 7:15 hod. Nasledovala hygiena a raňajky na izbách. Pešo sme sa presunuli na neďaleký štadión FK Motorlet Praha. Od 9:30 - 17:30 hod sa odohral turnaj Hyundai Cup 2016. Turnaja sa zúčastnilo 14 družstiev. Hralo sa každý s každým, 1 x 14 minút, systémom 7 + 1 na celú šírku ihriska. K dispozícii boli 4 ihriská - 2 na prírodnej tráve a 2 na umelej tráve. Vždy sme hrali 2 zápasy po sebe a medzi zápasmi boli maximálne 30 minútové prestoje. Odohrali sme 13 kvalitných zápasov.

Turnaj bol tým pravým vrcholom sezóny a odzrkadlením nášho spoločného dlhodobého, systematického, cieľavedomého a kvalitného tréningového procesu. Výborná práca a ukážkový prístup hráčov počas sezóny zanechal výrazný rukopis na ich výkonoch a hre celého družstva. Od úvodu turnaja bolo na hráčoch vidieť obrovské odhodlanie, radosť z hry, nasadenie, vášeň a emócie. Pohyb hráčov bez lopty, výber miesta, stavanie sa bol na výbornej úrovni. Tešili ma časté výmeny počas hry na hráčskych funkciách. Útoky sme zakladali od nášho brankára. Hráči veľmi často a hlavne sebavedomo riešili situácie 1:1 v akomkoľvek postavení už na vlastnej a samozrejme aj na súperovej polovici ihriska. Niektorí hráči nemali problém zvládať situácie 1:2 a tí najlepší aj 1:3. V obrannej fáze dokázali riešiť tieto situácie konštruktívnym odobratím lopty a následným založením útoku. Na vzájomnú spoluprácu medzi sebou využívali rýchle a jednoduché herné kombinácie, najmä narazenie lopty, menenie ťažiska hry a striedanie krátkych a dlhých prihrávok. V prípravke sa herným kombináciám nevenujeme, je to všetko odzrkadlením množstva malých foriem hier na viacej bránok, v rôznych tvaroch ihrísk a nácvikov herných situácií 2:1 a 3:2. O to viac ma to ako trénera teší. Vo všetkých zápasoch sme si dokázali vypracovať veľké množstvo gólových príležitostí. Podarilo sa nám streliť krásne góly. Mrzia niektoré nevyužité šance na strelenie gólu. Až na zápas proti Dukle Praha sme dokázali herne dominovať. Zápas proti Slávia Praha bol obojstranne vysoko kvalitný. Bol ozdobou turnaja. Tomuto zápasu nechýbalo nič z mládežníckeho futbalu. Kvalitný zápas bol s Bohemians Praha a Admirou Praha. Vo zvyšných zápasoch proti Náchodu, Tempo Praha I, Tempo Praha II, Karvinej, Táborsku, Vyšehradu, Motorletu Praha, Kladnu a Mostu sme jednoznačne herne súpera prevýšili. Najlepším strelcom turnaja sa stal s 12 gólmi náš hráč Christián Ilavský. GRATULUJEME!!! Celkovo sme sa umiestnili na 3.mieste. O poradí rozhodol tesný jedno až dvoj bodový odstup. Nás môže mrzieť zápas hlavne z Admirou Praha, kde sme viedli 2:0, ale smolne prehrali 2:3. Najdôležitejšie je, že hráči ukázali čo vedia, čo sa naučili, technické prvky,výbornú hru 1:1, svoj talent, potenciál, radosť z hry, vášeň a emócie. Znamená to viac ako celkové umiestenie. Hráčov chválim za úspešnú a ukážkovú reprezentáciu klubu FC Spartak Trnava a ďakujem za krásny turnaj a výborné ukončenie sezóny. Ďakujem všetkým rodičom, ktorí pomohli pri organizácii tohto výletu a za obrovskú podporu nielen na tomto turnaji, ale počas celej sezóny. ĎAKUJEM!!!

Po náročnom turnaji sme sa presunuli na spoločnú večeru - hráči, rodičia a tréner na Václavské námestie. Poprechádzali sme sa po nočných uličkách v centre Prahy a pozreli si Pražský Orloj o 22 hodine. Hráči si užívali spoločné chvíľky. Zabávali sa a spievali si. Panovala veľká pohoda. Užívali si cestovanie metrom. Okolo 23 hodiny sme zahlásili večierku.

V nedeľu 19.06.2016 bol budíček o 7:30 hod. Nasledovali chutné raňajky v záhradke penziónu. Pobalili sme si veci a uložili ich do mikrobusu. Vyrazili sme metrom smer ZOO Praha. Hráči sa veľmi tešili. V prekrásnom prostredí sme strávili vyše 3 hodín. Pochutnali si na výbornom obede v reštaurácii vedľa ZOO. Nasledoval presun na Václavské námestie, malá prechádza a odchod na vlakovú stanicu. O 15:52 hod sme vyrazili rýchlikom EC Jan Jesenius smer Praha - Bratislava. Na hlavnej stanici v Bratislave sme prestúpili o 20 hod na osobný vlak do Trnavy a niečo pred 21 hod už vítali netrpezliví rodičia svoje ratolesti na nástupišti. Spoločne sme sa rozlúčili a presunuli do svojich domovov.

V Prahe nás reprezentovali:
Branislav Gajdoš, Hugo Bomba, Juraj Skukálek, Denis Kučerka, Simon Ščasný, Richard Valovič, Dušan Stano, Zoltán Dobrí, Martin Horník, Dominik Sklenár, Lukáš Vajdík, Norbert Blaško, Tomáš Gašparík, Marko Mesíček a Christián Ilavský.

Tréner: Miko Viktor

Ako tréner sa chcem na záver poďakovať hráčom a rodičom za tieto krásne 3 dni v Prahe. Bol to pekný vrchol sezóny 2015 / 2016. Ďakujem rodičom za pomoc pri organizácii našich turnajov. Zvlášť sa chcem poďakovať pánovi Ščasnému, Vajdíkovi a rodine Mokošákovej, ktorí boli ochotný pomôcť pri zabezpečením dopravy mikrobusmi. Rovnako aj pánovi Bombovi za podporu pri kúpe pohonných hmôt a občianskemu združeniu rodičov. Všetkým rodičom však patrí moja veľká poklona za obrovskú podporu počas celej sezóny. Ďakujem mojim asistentom Mariánovi Hýbelovi (momentálne už športový riaditeľ mládeže) a súčasnému asistentovi Tomášovi Kánikovi za ukážkovú spoluprácu. ĎAKUJEM!!!